Blog prowadzony przez dwóch franciszkanow: o. Adama pracującego w Niemczech i o. Dariusza pracującego
w Polsce. Znajdują się tu ich przemyślenia na temat wiary i misji.

Strona domowa http://ad.minorite.cz/

niedziela, 13 lutego 2011

Mlody

Ostatnio wrocila do mnie refleksja Jana Pawla II o spotkaniu Jezusa z mlodym kolesiem. Profesjonalista, inteligentny, niezle zabezpieczony. Nadziany kasa jak kaczka w piekarniku. Dzisiaj, to by podjechal do Lorda sportowym Porshe, z jakas laska na blotniku i zaprosil do meksykanskiej knajpki, aby zagajac.
Szefie! Co zrobic, aby byc szczesliwym?
Kurda, mam wszystko, ale w nocy sie budze oblany potem i lekiem! ....
Tak! Z bogiem jestem ferowy. Z moja laska dotrzymujemy czystosci. Nie cpam, nie szlajam sie jak palant po dyskotekach. W niedziele a nawet czesciej uczestnicze w nabozenstwach.
Jednak czegos mi brak!
Znasz odpowiedz Lorda?
Olej to wszystko! Zostaw! Oddaj innym! Wyrusz ze mna w droge! Zostaw siebie!
Co? Zostawic!?
Ten koles odjechal bardziej smutny jak przyjechal! Papiez mowi, ze sie zasmucil, nie z powodu opcji utraty bogactwa, ale zycia! Zasmucony tym strachem przed jakas zmiana, totalna zmiana zycia. Zmiana, ktora miala polegac na przeorientowaniu sie "od siebie" ku "drugim"! Zmiana, ktorej fundamentem mialo sie stac: TY JESTES WAZNIEJSZY NIZ JA! ZOSTAWIAM SIEBIE I MOJE POTRZEBY! ODSTAWIAM NA DRUGI PLAN.
Nie ma szczescia i prawdziwego zycia bez rezygnacji z siebie!
TY JESTES WAZNIEJSZY NIZ JA!
Wedlug jakiego kryterium zyje Babilon?
Ja jestem wazniejszy niz ty!!!
NIE DAJ SIE W TO WKRECIC JAK TEN MLODY, bo nigdy nie znajdziez zycia i szczescia!!!

2 komentarze:

Unknown pisze...

Cześć,

Ta analogia do fr. o bogatym mlodzieńcu jest bardzo fajna.

Po przeczytaniu tego fragmentu zawsze czuję się przetyrany w te i nazad.

Pozdrawiam głoscieli słowa i wszystkich czytających blog.

Kuba

fr. Adam pisze...

jeden z nowych numerów A&D właśnie o tym opowiada, ale podejrzewam, że się nie wybrobimy z nim do Kalwarii :). Jedna z dwóch takich balladek, gdy idzie o text (opowiadanie). Druga jest o cudownym połowie.