Blog prowadzony przez dwóch franciszkanow: o. Adama pracującego w Niemczech i o. Dariusza pracującego
w Polsce. Znajdują się tu ich przemyślenia na temat wiary i misji.

Strona domowa http://ad.minorite.cz/

środa, 7 grudnia 2016

Tylko Jezus

Zdaję sobie sprawę ze swoich niedostatków. Chcę się ich pozbyć, ale nie potrafię. Chcę postępować dobrze, ale mi nie wychodzi; nie chcę postępować źle, i znów mi nie wychodzi. Moje postanowienia nie mają odzwierciedlenia w czynach. Głęboko we mnie coś jest nie tak – coś, co odbiera mi zdolność czynienia dobra. Ten sam schemat powtarza się tak często i z taką regularnością, że jest wręcz przewidywalny. Ilekroć postanawiam czynić dobrze, natychmiast w drogę wchodzi mi pokusa do grzechu. Naprawdę pragnę trzymać się Bożych przykazań, lecz jakaś część mnie najwyraźniej nie podziela tego pragnienia. Tkwi we mnie jakiś skryty bunt, który przejmuje nade mną kontrolę, kiedy najmniej się tego spodziewam. Usiłowałem to zwalczyć i próbowałem już wszystkiego, ale nic nie pomaga. Nie wiem, co robić; wyczerpały mi się już wszystkie pomysły. Czy nie ma nikogo, kto mógłby mi pomóc? Przecież musi być jakieś rozwiązanie. (Rz 7,18-24)
Eugene Peterson

Brak komentarzy: