Blog prowadzony przez dwóch franciszkanow: o. Adama pracującego w Niemczech i o. Dariusza pracującego
w Polsce. Znajdują się tu ich przemyślenia na temat wiary i misji.

Strona domowa http://ad.minorite.cz/

sobota, 16 października 2010

Prostota

Prawie 10 lat odprawiam codziennie Najswietsza Eucharystie i dopiero dzis porazila mnie jedna rzecz. Gdy wpatrzony w Biala Hostie, probowalem nawiazac z Lordem dialog, z sila tajfuna dopadla mnie przerazajaca prawda, ON JEST TOTALNIE OGOLOCONY ZE WSZYSTKIEGO, BIEDNY I PROSTY!!! Krol krolow, Pan calego Wszechswiata, Potega, Moc. Przed Ktorym drza gory i potegi szatanskie, Caly, totalnie Caly, skrywa sie w Chlebie! Kurcza, przeciesz nie ma nic bardzie prostszego, tak delikatnego i ubogiego jak kawalek hostii, tego chleba! Popatrzylem na siebie, moje ubranie, mniemanie o sobie, wyperfumowana gebe, zarabisty zegarek, grzeszne rece, ktore Go trzymaja! Lzy pociekly po policzkach, bo...... Milosc nie jest kochana, nie jest zrozumiala, nie jest nasladowana! Kim jestem ja i Kim jestes Ty?! O daj mi serce proste, madre, otwarte, tak szczere jak kropla deszczu! Daj poznanie i zrozumienie, abym powrocil do zrodla, tej czystej ubogiej wody!!! Zycie proste, ktore mowi bez slow i niepotrzebnych gestow! Ty Ktory jestes wszystkim, we wszystkim pomoz mi oddac sie wylacznie Tobie!!! Tak! Franus ma racje, gdy mowi: Oto uniża się co dzień jak wtedy, gdy z tronu królewskiego zstąpił do łona Dziewicy. Codziennie przychodzi do nas w pokornej postaci. Co dzień zstępuje z łona Ojca na ołtarz w rękach kapłana. O Panie...

1 komentarz:

em pisze...

ja też się po.. ;(
lubię, kiedy Jest Blisko - kiedy mogę stać niedaleko ołtarza od którego wielka moc i świętość i patrzeć aż do Zjednoczenia.