Blog prowadzony przez dwóch franciszkanow: o. Adama pracującego w Niemczech i o. Dariusza pracującego
w Polsce. Znajdują się tu ich przemyślenia na temat wiary i misji.

Strona domowa http://ad.minorite.cz/

piątek, 26 listopada 2010

Tajfun

Ten mlody chlopak o dzikim sercu, pamietasz? Mial starszego brata Kazka. Kaziu, oooo... wzor wszystkiego; przykladny i posluszny syn; wymarzony narzeczony. Z przedzialkiem nad czolem, zawsze z klasa ubrany, kultura w gadce. Odkad zaczal chodzic i samodzielnie siadac na nocnik matka nigdy nie miala z nim problemow. Na kazde zawolanie ojca. Pracus. Nigdy nie otworzyl i nie zamknal drzwi wejsciowych bez hasla: ide; jestem. No, kurna, nie mozna sie bylo do niego przypieprzyc. Total przeciwienstwo.... moje. Lubilem go nazywac tajfun. Wystarczylo podwedzic mu oselke do klepania kosy, a ten przykladny chlopczyna, byl w stanie powiesic za ja... Owego dnia, gdy polalo sie Wino Nowej Milosci, dzien, w ktorym "peklo niebo" Kaziu nie byl w stanie opanowac, tutez, tajfuna. Owladna miejsce, gdzie kiedys goscily pragnienia.
Tato! Od dziecka ci jestem na posylki. Zawsze! Zawsze sumiennie wykonywalem, co mowiles. A ty!? Nigdy mi nie kupiles biletu do.... abym sie troche rozerwal!
Ojciec, trzymajac sie za siwa brode, cichym, ale stanowczym glosem odparl: NIGDY MNIE NIE PROSILES!
..... Czaisz baze? Jesli zabijesz w sobie pragnienia, opanuje cie tajfun. Tak jak Kazka. Pirwszym przykazaniem ze Synaju, nie jest: Nie pieprz sie z panienkami! Ani, nie podkradaj zony kolegi. Jasne, ze to jest wazne, ale pierwsze, Najwazniejsze przykazanie, wyjscie i podstawa pod wszystkie ostatnie i te, jest: PRAGNI BOGA ZYWEGO! PRAGNI CALYM SERCEM, CALYM UMYSLEM, CALA WOLA, ZE WSZYSTKICH SIL! :) :) :) Rozumiesz! Aby kochac, trzeba najpierw zapragnac! Aby doswiadczyc Milosci.... to samo, zapragnac!

1 komentarz:

em pisze...

Kazek z przedziałkiem :D Czy pragnienie nie napędza szaleństwa? bo to chyba dobrze być szalonym (;