Blog prowadzony przez dwóch franciszkanow: o. Adama pracującego w Niemczech i o. Dariusza pracującego
w Polsce. Znajdują się tu ich przemyślenia na temat wiary i misji.

Strona domowa http://ad.minorite.cz/

środa, 15 grudnia 2010

Psalm

Dzis od rana towarzyszy mi psalm Dawida. Modlil sie wlasnie tak, gdy siedzial w jaskini przesladowany przez Saula:
Głośno wołam do Pana,
głośno błagam Pana.
Wylewam przed Nim swe serce,
wyjawiam przed Nim swą udrękę.
Gdy duch mój we mnie ustaje,
Ty znasz moją ścieżkę.
Na drodze, po której kroczę,
ukryli na mnie sidło.
Oglądam się w prawo i patrzę:
a nie ma nikogo, kto by miał wzgląd na mnie.
Znikła dla mnie możność pomocy,
nie ma nikogo, kto by dbał o moje życie.
Do Ciebie wołam, o Panie,
mówię: Ty jesteś moją ucieczką,
udziałem moim w ziemi żyjących.
Zważ na moje wołanie,
bo jestem bardzo słaby.
Wybaw mię od prześladowców,
gdyż są ode mnie mocniejsi.
Wyprowadź mnie z więzienia,
bym dziękował imieniu Twojemu.
Otoczą mnie sprawiedliwi,
gdy okażesz mi dobroć. (Ps 142).
Wielu z nas moze podpisac sie pod ta modlitwa. Tak! Magwajer nie spi jak wola Piotr: Obudzcie sie! Czuwajcie! Przeciwnik wasz, diabeł, jak lew ryczący krąży szukając kogo pożreć. Mocni w wierze przeciwstawcie się jemu! Wiecie, że te same cierpienia ponoszą wasi bracia na świecie. A Bóg wszelkiej łaski, Ten, który was powołał do wiecznej swojej chwały w Chrystusie, gdy trochę pocierpicie, sam was udoskonali, utwierdzi, umocni i ugruntuje. Jemu chwała i moc na wieki wieków! Amen. (I-wszy List Piotra 5,8-11) Nasza cala Nadzieja w Lordzie! Nie pozwol, by opuscila cie Radosc!!!

4 komentarze:

em pisze...

i Ojciec ostrzegał, a ja zgubiłam radość.

Unknown pisze...

Fajnie ten Psalm (142) odspiewali Bracia z fioretti.

Można go posłuchać na jakimś złodziejskim portalu, typy youtube albo wrzuta. Polecam płytę, rzecz jasna w oryginale - cała jest świetna.

Pozdrawiam.

fr.darek pisze...

Spokojnie Ksiezniczko:)
Radosc jest w glebiach twego serca!
Trza ja poprostu wygrzebac.

Anonimowy pisze...

To prawda. Wykonanie Fioretti jest mistrzowskie! Tekst, jak każdy z Pisma Św. niesamowity!