Blog prowadzony przez dwóch franciszkanow: o. Adama pracującego w Niemczech i o. Dariusza pracującego
w Polsce. Znajdują się tu ich przemyślenia na temat wiary i misji.

Strona domowa http://ad.minorite.cz/

sobota, 11 grudnia 2010

Ucho


W poczatkach mojej przyjazni z Lordem mialem swojego "Gamaliela" - Nauczyciela Duchowego. Byl nim Jose Prado Flores. Wedlug mnie jeden z najlepszych Glosicieli Slowa obok o. Raniero Cantalamessa. Jose kiedys mowil, ze przed Lordem trzeba mniec DUZE UCHO I PUSTA WALIZKE! Zawsze mam cholerna pokuse, gdy zagajam z Mistrzem wymuszac, aby przyjal i poblogoslawil moje osobiste projekty. Tez to masz? Jak trudno stanac przed Lordem, no wlasnie z "pusta walizka". Tylko sluchajac, pragnac: Co masz dla mojego zycia? Znam i lubie to stare powiedzenie: Jak chcesz Lorda rozbawic, to opowiedz Mu o swoich projektach! :) Jasne, ze On ma tyle gadzetow dla mne, ze te moje pomysly, to o kant stolu rozbic. I znow to stare rozdarcie miedzy: wiedziec a zyc tym co wiem. Mamy jeszcze kilka dni do Swiat. Cieszysz sie na karpia? Ja moge tylko pomarzyc! Musze zadowolic sie smarzona pirania. Lepsze cos niz obgryzanie paznokci:) Zapodam ci proste cwiczenie. Taki gadzet dla poczatkujacych "alpinistow". Tych odwaznych, co chca zakosztowac Wielkiej Przygody z Lordem. Nawiecej o naszym zyciu, sytuacji serca mowia pierwsze minuty po obudzeniu. Kto cie budzi? Komura, muzyka, budzik? Przygladni sie tym pierwszym minutom, jak cie juz wyciagaja z marzen sennych! Chuck Colson mowil, ze pozostaje ateista dotad, dopoki nie napije sie kawy. Przez noc zapomina czego doswiadczyl z Bogiem. To jeden z najwazniejszych momentow w zyciu, pierwsze chwile poranka! Nie radze budzic sie z halasem - muza itp. To nie dobry moment na sluchanie! Zacznij od przygladania sie sercu, uczuciom i zagajaj z Lordem w ciszy! Mniej w poblizu Biblie i jak zdazysz przed "odcedzeniem kartofelkow" przeczytaj fragment, nie, no to potem. Otworz tak na chybil pytajac szczerze wczesniej: Panie, co masz dla mnie na dzisiejszy dzien? W ciagu dnia wracaj do tego fragmentu! Praktykuj to kazdego dnia, az sie stanie twym dobrym nawykiem. Pros Pocieszyciela, aby ci pomagal zrozumiec, co zapodaje do ciebie Bog! Jego Slowa to Slowa Zycia! Trzeba praktykowac ucho w sluchaniu Lorda, bo Magwajerfrajer nawija caly czas, aby cie sciemnic i zatracic w ciemnosciach!

1 komentarz:

em pisze...

przyznam, że Magwajerfrajer (poproszę kiedyś o etymologię tego słowa [;) teraz strasznie mnie "polubił". Męczy i dręczy. Ale jest Potężniejszy niż on. I to TEN, KTÓRY JEST jest moim Ojcem, a córki swojej nie da skrzywdzić. o, NIE... (: